اختلاف میان دموکرات‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با شکاف فزاینده بین خانواده‌های بایدن، اوباما و کلینتون تشدید شده است.

فایننشال تایمز با اشاره به حامیان دموکرات‌ها درباره وضعیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نوشت: شکاف فزاینده‌ای در میان خانواده‌های برجسته دموکرات‌ها - بایدن، اوباما و کلینتون وجود دارد که بی اعتمادی در حزب را تقویت می‌کند. 

در گزارش فایننشال تایمز آمده است که بایدن نسبت به شاخه حزبی لیگ آیوی یا آیوی لیگ (Ivy League یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است.) نگرش منفی دارد. سوء تفاهم با اوباما پس از حمایت او از کلینتون برای ریاست جمهوری آغاز شد. اوباما در واکنش به مناظره ضعیف بایدن با رقیب جمهوری خواه خود به طور ضمنی از نامزدی هیلاری کلینتون که سال ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی شکست خورد، حمایت کرد.

نویسندگان این نشریه معتقدند که تنش در درون حزب منجر به افزایش بی اعتمادی می‌شود، اما دلیل اصلی این روحیه انحطاط یافته، مناظره شکست خورده بایدن بود.

پیش از این، مشاور سابق جو بایدن گفته بود که سن مشکل اصلی رئیس فعلی کاخ سفید نیست، زیرا ناتوانی وی در اداره ایالات متحده نمایان است. وی خاطرنشان کرد که توانایی‌های شناختی رئیس جمهور نه تنها در رسانه ها، بلکه در حزب دمکرات نیز مطرح می‌شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار